Содержание компонентов этнокультурных качеств личности будущих учителей = Content of components of ethnocultural qualities of personality of future teachers
Статья в журнале
Русский
378.637(571.56)
этнокулыпура; качества личности; этнокультурные качества; этнокультурное образование ; студенты; бакавпариат; будущие учителя; компоненты этнокультурных качеств; диагностический инструментарий; педагогические условия; ethnoculture; personality traits; ethnocultural qualities; ethnocultural éducation; stridents; undergraduate; future teachers; components of ethnocirltural qualities; diagnostic tools; pedagogical conditions
Народное образование. Педагогика / Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей профессиональной школы
Бизнес. Образование. Право: [научный журнал]. – 2019. – 4 (49)
С. 445-450
Бизнес. Образование. Право: [научный журнал]
Волгоград, [Волгоградский институт бизнеса]
Основан в 2006 г.
Выходит 4 раза в год
1990-536X (print)
Бизнес. Образование. Право : [научный журнал] / учредители Е. А. Кумейко ; главный редактор Р. В. Калиничева. - Волгоград : [Волгоградский институт бизнеса], 2006-. ISSN 1990-536X (print). - 2019, N 4 (49). - 450 с.
The article discusses the formation of ethnocultural qualities of the personality offiiturv teachers in the context of professionally significant quality. It is determined that the ethnocultural qualities of a person are characterized by the presence of ideas about the essence of ethnoculture, ethnic communities; the ability to self-determination and identification based on the ktrowledge of ethnic culture; readiness for the development of ethnocultural values, for the dialogue of cultures of other ethnic groups; ability to self-actualization and self-realization in practical activities in the field of ethnocultural education. A psychological and pedagogical analysis of the scientific literature on the research was carried out, during which the structural components of the ethnocultural qualities of the personality of future teachers were identified, including the emotional, cogrritive, value-motivational, and reflective component. Indicators of the concept of ethnocultural qualities and its diagrrostic tools are defined. At a ascertaining stage of the study, the initial levels of ethnocultural qualities of the students 'personality were determined. Based on the analysis of the results of the ascertaining stage of the study, tire aathor cornes to the conclusion that it is necessary to identify pedagogical conditions and develop a model for the formation of ethnocultural qualities of stridents 'personalities. The novelty of this problem lies in its little knowledge and lequhes fiirther leseaich: the définition and implémentation ofpedagogical conditions for the formation of ethnocidtnral qualities offatwv teachers.
Сакердонова, А. С. Содержание компонентов этнокультурных качеств личности будущих учителей / А. С. Сакердонова ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова // Бизнес. Образование. Право. - 2019. - N 4 (49). - С. 445-449. - DOI: 10.25683/VOLBI.2019.49.468
DOI: 10.25683/VOLBI.2019.49.468
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки